دانلود پایان نامه ارشد : توزیع قابل اعتماد کد محور در شبکه­های بی­سیم

 

 

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی اطلاعات نیاز به استفاده از امکانات روز جهت تبادل داده­ها با سرعت و دقت بالا و رهایی از محدودیت­های محیطی بیشتر احساس می­شود بنابراین لازم است از امکانات و تجهیزاتی که بتواند به سادگی و آسانی راه­اندازی شود استفاده نمود.

یکی از راحت­ترین، ساده­ترین و کم هزینه­ترین روش­ها استفاده از شبکه­های کامپیوتری بخصوص شبکه­های کامپیوتری بی­سیم است.

با توجه به نیاز به اشتراک گذاشتن به موقع داده­ها ایده ایجاد شبکه شکل گرفت. کامپیوترهای شخصی ابزارهایی جالب برای تولید انواعی از اطلاعات هستند، اما به شما این اجازه را نمی­دهند که به سرعت داده­های تولیدی خود را به اشتراک بگذارید. بدون شبکه، اسناد باید چاپ

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 شوند تا دیگران بتوانند آن­ها را ویرایش کنند یا مورد استفاده قرار دهند. در بهترین حالت می­توانید فایل مربوطه را در اختیار آن­ها قرار دهید تا در کامپیوتر خود ذخیره کنند. اگر دیگران در آن­ها تغییراتی ایجاد کنند هیچ راهی برای ترکیب تغییرات وجود ندارد. اگر چند کامپیوتر و یا حتی وسایل دیگری مانند چاپگر و … به یکدیگر متصل شوند، یک شبکه ایجاد می­شود که می­توانند اطلاعات را بین یکدیگر به اشتراک گذارند.

در بخش 1 این فصل به بررسی مفهوم شبکه پرداخته و اجزای شبکه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در بخش دوم به بررسی شبکه­های کامپیوتری می­پردازیم. در بخش سوم
شبکه­های بی­سیم مورد مطالعه قرار خواهند گرفت و بخش 4 به معرفی شبکه­های  سیار می­پردازد.

 

 

 

 

 

 

  • شبکه

 

یک شبکه از اتصال تعداد بسیاری گره[2] که جریانی مطلوب در آن وجود دارد به وجود می­آید.   گره­ها نقاطی هستند که در آن­ها بیش از دو شاخه یا خط ارتباطی[3] که جریان از طریق آن­ها عبور می­کند، یکدیگر را ملاقات می­کنند. شکلی که در ادامه می­آید یک شبکه با پنج گره A ، B ،C، D وE را نشان می­دهد. این گره­ها با خطوط ارتباطی یا شاخه­های گوناگونی مانند  ،   ،   ،   و… با هم مرتبط شده­اند.

 

شکل 1-1- ساختار شبکه

 

در مهندسی برق یک مثال ساده از شبکه، یک شبکه الکتریکی است که خطوط ارتباطی آن اجزای الکتریکی مانند مقاومت[4]، خازن­ها[5]، القاکننده­ها[6] و اجزای فعال هستند که جریان از طریق این شاخه­ها عبور و گره­های بسیاری را ملاقات می­کند. جریان عبوری از طریق تعدادی از شاخه­ها به یک گره می­رسد و از طریق تعدادی شاخه دیگر از گره خارج می­شوند.

در شبکه­های حمل و نقل جاده­ای جاده­های مختلف در تقاطع­ها و یا چهار­راه­ها، که می­توان از  آن­ها به عنوان یک گره یاد کرد، با یکدیگر برخورد می­کنند. جاده­ها مانند خطوط ارتباطی عمل می­کنند و وسایل نقلیه در آن­ها جریان دارند. دریک تقاطع یک وسیله نقلیه از یک جاده
می­آید و به جاده دیگری که در نظر دارد می­رود. به صورت مشابه شبکه­های ریلی و خطوط هوایی را داریم. شبکه­های پستی شبکه­هایی هستند که در آن­ها پیام از مبدأ به مقصد فرستاده می­شود. امروزه با ابداع ارتباطات الکترونیکی به شبکه­های تلفنی، اطلاعاتی و رادیویی تلویزیونی دسترسی داریم.

سازمان­دهی شبکه­های ارتباطی به صورت گام به گام مورد بحث قرار می­گیرند. یک شبکه از گره­ها و شاخه­ها به منظور تسهیل جابه­جایی­های فیزیکی تشکیل شده است. جریان از طریق یک گره وارد شبکه می­شود و از یک گره به نام گره مقصد از شبکه خارج می­شود که این گره به گره مصرف­کننده معروف است. هر گره­ای می­تواند به عنوان یک گره مبدأ و یا مصرف­کننده باشد

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.