دانلود پایان نامه ارشد : راهکارهای فردی مبارزه با انحرافات جنسی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

:

   از وقتی که انسان خلق شد، غریزه جنسی و شهوت همواره با او همراه بوده و می توانسته به طورصحیح و یا نادرست از آن استفاده کند، پس انبیاء و معصومین7برای ما راه و روشِ استفاده صحیح از این غریزه را بیان کرده­اند، و از همان ابتدا با انحرافات جنسی مبارزه کرده و احکام خدا را در این مورد بیان کرده اند. غریزه جنسی یک غریزۀ قوی در انسان شمرده می­شود، و اگر انسان با بکارگیری صحیح آن آشنا نشود، مسلّماً به انحراف کشیده می­شود، امروزه نیز با توجّه به گسترشِ ارتباطات جهانی و تبدیل شدن دنیا به دهکده جهانی و ابتذال غرب لازم است با فرامین معصومین7آشنا شده و از این نعمت الهی به بهترین شیوه استفاده کرده و راه کمال را در پیش بگیرد. بدین سان ما را بر آن داشت که در این مورد تحقیقی ارائه نموده، و توانسته باشیم اولاً کمکی کرده باشیم به رفع این معضلِ جوانان، ثانیاً موجبات رضایت حق تعالی را فراهم نموده باشیم.

1-ادبیات تحقیق:

 بیان مسئله:

  یکی از مسائلی که ذهن دانشمندان را به خود معطوف ساخته مسئله انحرافات جنسی است. اسلام برخلاف نظر مخالفان، واپس زدن میل جنسی را جایز نمی­شمارد و تنها راه ارضای جنسی را از طریق ازدواج دائم و موقت پیشنهاد می­کند و لذت­گرهای سمعی و لمسی را مخصوص همسران می داند و رفتارهای نابهنجاری چون استمناء، لواط، مساحقه و زنا را زشت و مذموم می­شمارد و آنها را برخلاف فطرت بشر می داند. این انحرافات آسیب­های جبران ناپذیری بر جسم و روح فرد می­گذارد و باعث قطع نسل بشر، اختلال درنظم اجتماع ، رکود معنویت و سقوط اجتماع می گردد و تمایل فطری مرد به زن و زن به مرد با به صفت انحراف جنسی تغییر می­دهند. و به همین جهت اسلام راهکارهایی

 

پایان نامه و مقاله

 جهت جلوگیری از انحرافات جنسی ارایه می دهد که از بهترین و مهمترین الگوهها می باشد . اگر این راهکارهای حاصله از دین اسلام نادیده گرفته نشود فرد و جامعه به کمال خواهند رسید. بدین لحاظ  هدف این تحقیق بازنمایی  این راهکارها   می باشد که می تواند در عصر حاضر به عنوان الگو برای راه و روش صحیح در زندگی خود و خانواده و جامعه قرار گیرد. بنابراین پرداختن به چنین موضوعاتی از اهمیت والایی برخوردار است، زیرا در حال حاضر وظیفه ماست که به بیان الگوی مناسب تربیتی در فرد و به تبع آن در خانواده و جامعه بپردازیم که لازمه آن توجه به قرآن و سیره معصومین: می باشد به این دلیل که عدم رعایت راه حل های اسلامی کیفرهای دردناکی متوجه فرد و جامعه  خواهد ساخت و به راههای ناسالم و نامشروع  می کشاند  و جامعه را از مسیر حقیقی و واقعی خود باز می دارد و این امر زمینه عوارضی چون، قتل، سست شدن کانون خانواده و احساس ندامت وخود کشی… را به همراه دارد. پس در اینجا باید ببینیم  راهکارهای اختصاصی مبارزه با انحرافات جنسی از دیدگاه قرآن و اهل بیت :چگونه بوده و در حال حاضر چه نقشی ایفا می کند.                                                                                      

  اهدف اصلی:

  • بررسی راهکارهای فردی مبارزه با انحرافات جنسی از دیدگاه قرآن و اهل بیت:
  • بررسی انواع انحرافات جنسی:
  • بررسی علل و عوامل انحرافات جنسی:
  • بررسی و تبیین مهمترین راهکار فردی مبارزه با انحرافات جنسی:
  • بررسی و ارائه راهکارهای کلی مبارزه با انحرافات جنسی:

   ضرورت تحقیق:     

  امروزه پرداختن به پژوهش هایی که بتوانند به درستی ، نظری از نظرات اسلام را در مقوله ای مشخص مورد بررسی قرار دهند و آن را به صورتی کاربردی بیان کنند بسیار ضروری به نظر می رسد. از این باب است پرداختن به پژوهش حاضر یعنی بررسی راهکارهای فردی مبارزه با انحرافات جنسی از دیدگاه قرآن و اهل بیت:؛ زیرا اسلام راهکارهایی جهت جلوگیری از انحرافات جنسی ارائه می دهد که از بهترین و مهمترین الگوها می باشد. اهمیت و ضرورت این موضوع به حدی است که اگر همه  افراد و اقوام بتوانند این راهکارها را در بطن زندگی خود نهادینه کنند ثمره ی آن را در زندگی آرام و به دور از انحراف ، خواهد دید. این پژوهش می تواند به عنوان مرجعی مناسب برای شناخت مفاهیم قرآن و بیانات ائمه معصومین: در این زمینه باشد.

   فرضیه­های تحقیق:

  • هر نوع رفتار جنسی ای که خارج از محدوده و قوانین دین صورت گیرد انحراف جنسی محسوب می شود.
  • مهم­ترین انحرافات جنسی قابل مطرح؛ زنا، خودارضایی، همجنس گرایی، می باشند.
  • از بررسی های به عمل آمده؛ وسوسه های شیطانی و دوستان ناباب می توانند زمینه را برای بی بند و باری در محیط فرآهم کنند.
  • قرآن و سیره معصومین :به مثابه الگویی برای پیشگیری از انحراف جنسی می­باشند.

سوال اصلی تحقیق:

    راهکارهای فردی مبارزه با انحرافات جنسی از دیدگاه قرآن و اهل بیت:چگونه است؟   

پرسش های فرعی تحقیق:                          

  • معنا و مفهوم انحراف جنسی چیست؟
  • انواع انحرافات جنسی کدامند؟
  • علل پیدایش انحراف جنسی چیست؟

پیشینه تحقیق:

مبنای این پژوهش دست­یابی و رسیدن به یک نتیجه تحقیقی خوب با استفاده از تجربیات پیشین محققان قبلی نسبت به مساله است. هر پدیده­ای دارای سابقه یا پیشینه­ای است و نباید فراموش کرد که هیچ تحقیقی در خلاء صورت نمی­گیرد. بنابراین، بطور طبیعی هر پژوهش در تداوم پژوهش­های پیشین به انجام می­رسد، تا از دوباره کاری­ها در آن اجتناب شود، و هم از داده­های تحقیقات پیشین برخوردار می­گردد. موضوع « راه­کارهای فردی مبارزه با انحرافات جنسی از دیدگاه قرآن و اهل بیت3» نیز به همین تداوم وابسته است. در این راستا کتاب ها و مقالاتی شبیه و یا نزدیك به این موضوع انجام شده است. اما از نظر كمی و كیفی حق مطلب را ادا نكرده اند و در این تحقیق سعی شده از آن­ها استفاده شود تا از تكرار مجدد جلوگیری شود. از جمله:

1-مؤسسه پژوهشی فرهنگی اشراق (1379ش) ، خودارضایی یا ارضای انحراف جنسی، بابل، نشر بعثت.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.