دانلود پایان نامه ارشد :طراحی مرکز دوستدار کودک شیراز

…………………………………………………………………………………………………… 236

6-13-هشت گام یا مرحله مشورت با کودکان…………………………………………………………….. 237

6-14-ارائه راهکارهای طراحی فضاهای دوستدار کودک…………………………………………… 240

6-14-1-زیست محیطی……………………………………………………………………………………….. 240

6-14-1-1-عدم وجود آلاینده ها در محیط………………………………………………………………….. 240

6-14-1-2-دسترسی به فضای سبز……………………………………………………………………………….. 241

6-14-1-3-دسترسی به خدمات اولیه ………………………………………………………………………… 241

6-14-1-4-دسترسی به محیط های تفریحی و فعالیتی…………………………………………………. 241

6-14-1-5-كیفیت فضاهای عمومی…………………………………………………………………………….. 241

6-14-1-6-محیط پایدار……………………………………………………………………………………………… 241

6-14-1-7-حضور و ارتباط با آب………………………………………………………………………………… 242

6-14-1-8-امكان بازی با شن…………………………………………………………………………………… 242

6-14-1-9-آسایش اقلیمی…………………………………………………………………………………………… 242

6-14-2-كالبدی……………………………………………………………………………………………………. 242

عنوان                                                                                                       صفحه

6-14-2-1-امنیت………………………………………………………………………………………………………… 242

6-14-2-2-تنوع……………………………………………………………………………………………………. 243

6-14-2-3-جامع، یكپارچه …………………………………………………………………………………… 244

6-14-2-4-تشویق به مشاركت………………………………………………………………………………… 245

6-14-2-5-توجه به كودكان با نیازهای ویژه………………………………………………………….. 246

6-14-2-6-آزادی حركت…………………………………………………………………………………………… 246

6-14-2-7-تصرف (مالیكت و فردیت)……………………………………………………………………….. 246

6-14-2-8-دسترسی به منابع اطلاعاتی………………………………………………………………………. 246

6-14-2-9-انعطاف پذیری…………………………………………………………………………………………. 246

6-14-2-10-اداره و كنترل مناسب…………………………………………………………………………… 246

6-14-2-11-پویایی…………………………………………………………………………………………….. 246

6-14-2-12-ایجاد حس خوش آمدگویی………………………………………………………………. 247

6-14-2-13-جدابیت و تازگی………………………………………………………………………………….. 248

6-14-2-14-محافظت در مقابل عوامل طبیعی …………………………………………………………. 248

6-14-2-15-نظم در فضا……………………………………………………………………………………… 249

6-14-2-16-خوانایی…………………………………………………………………………………………………… 249

 

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

6-14-2-17-توجه به ابعاد بدن كودك در استفاده در فضا و تجهیزات………………………………….. 250

6-14-2-18-نفوذپذیری……………………………………………………………………………………… 250

6-14-2-19-صورت های مطلوب معمارانه……………………………………………………………………… 250

6-14-3-اقتصادی – اجتماعی…………………………………………………………………………………… 254

6-14-3-1-اقتصادی…………………………………………………………………………………………….. 254

6-14-3-1-1-عدم تبعیض و فراگیر بودن امكانات ……………………………………………………… 254

6-14-3-1-2-دسترسی به منابع اقتصادی……………………………………………………………………… 255

6-14-3-1-3-حداقل هزینه‌ی در استفاده از فضا…………………………………………………………. 255

6-14-3-1-4-در نظر گرفتن منافع كودك در پرداخت هزینه………………………………………………… 255

6-14-3-2-اجتماعی……………………………………………………………………………………………… 255

6-14-3-2-1-توجه به نیازهای بومی…………………………………………………………………… 255

6-14-3-2-2-مشاركت جمعی…………………………………………………………………………………. 255

6-14-3-2-3-فراگیر كردن آموزش………………………………………………………………………. 256

6-14-3-2-4-انسجام اجتماعی………………………………………………………………………………. 256

عنوان                                                                                                       صفحه

6-14-3-2-5-دید اجتماعی………………………………………………………………………….. 256

6-14-3-2-6-طراحی فضا بر روی ساختارهای موجود جامعه و طبق ظرفیت موجود………….. 256

6-14-3-2-7-امكان ایجاد فرصت هایی جهت حق مشاركت و آزادی مدنی…………………………. 256

6-14-3-2-8-سازگاری با زمینه های مختلف …………………………………………………………. 257

6-14-4-عملكردی……………………………………………………………………………………………… 257

6-14-4-1-كودك محوری………………………………………………………………………………………. 257

6-14-4-2-ایجاد حس اعتماد، انصاف و عدالت……………………………………………………… 257

6-14-4-3-مشاركت كودك در تمام مراحل……………………………………………………….. 257

6-14-4-4-ایجاد حس تعلق………………………………………………………………………………….. 257

6-14-4-5-ایجاد حس احترام و ارزش………………………………………………………………. 258

6-14-4-6-احساس مثبت از خود……………………………………………………………………………… 258

6-14-4-7-فعالیت………………………………………………………………………………………………….. 258

6-14-4-8-ایجاد حس امید و شوق به زندگی………………………………………………………….. 258

6-14-4-9-هویت…………………………………………………………………………………………………….. 258

6-14-4-10-قدرت محلی و كنترل…………………………………………………………………………. 259

6-14-4-11-دسترسی مناسب………………………………………………………………………………….. 259

6-14-4-12- افزایش توانایی كودك برای انتخاب……………………………………………………….. 259

6-14-4-13-یادگیری و توسعه………………………………………………………………………………. 259

6-14-4-14-فراتر از استانداردها……………………………………………………………………….. 259

6-14-4-15-مهیج و حمایتی…………………………………………………………………………. 259

6-14-4-16-امکان بقا و پیشرفت کودک در محیط……………………………………………….. 259

فصل هفتم: مکان یابی و مطالعات بستر طراحی

بخش اول: مطالعات عوامل طبیعی و اقلیمی………………………………………………… 261

7-1-موقعیت جغرافیایی…………………………………………………………………………….. 261

7-1-1-استان فارس……………………………………………………………………………………….. 261

7-1-2-موقعیت شیراز……………………………………………………………………………………….. 262

7-1-3-بررسی اقلیمی شیراز………………………………………………………………………………. 263

7-1-3-1-دمای هوا……………………………………………………………………………………………… 263

7-1-3-2-رطوبت نسبی……………………………………………………………………………………. 263

عنوان                                                                                                       صفحه

7-1-3-3-بارندگی…………………………………………………………………………………………. 264

7-1-3-4-باد…………………………………………………………………………………………….. 265

7-1-3-5-تابش خورشید……………………………………………………………………………. 266

7-1-3-6-آسایش………………………………………………………………………………………… 266

7-1-3-6-1-آسایش در فضای داخلی…………………………………………………………………. 266

7-1-3-6-2-آسایش در فضای باز…………………………………………………………………….. 267

بخش دوم: مکان یابی طرح……………………………………………………………………………….. 268

7-2-معیارهای مکان یابی بر اساس موارد ذکر شده ………………………………………………. 268

7-3-معیارهای مکان یابی بر اساس راهنمای کاربردی سازمان یونیسف………………….. 269

7-4-معیارهای مکان یابی نهایی طرح مورد نظر………………………………………………………….. 270

7-5-سایت های پیشنهادی…………………………………………………………………………………. 271

7-6-مکان یابی بر اساس فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)…………………………………………….. 272

 فصل هشتم: برنامه ریزی و طراحی

8-1-برنامه فیزیکی………………………………………………………………………… 275

8-1-1-کودک (کودک و والدین)………………………………………………………………… 276

8-1-1-1-فضاهای بسته………………………………………………………………………….. 276

8-1-1-1-1-آموزشی………………………………………………………………………………………….. 276

8-1-1-1-2-خدمات آموزشی……………………………………………………………………… 276

8-1-1-1-3-عمومی…………………………………………………………………………………………… 277

8-1-1-2-فضاهای باز……………………………………………………………………………………. 277

8-1-2-بزرگسال (ارتباطات شهری)……………………………………………………………………… 278

8-1-2-1-آموزشی………………………………………………………………………………………………. 278

8-1-2-2-پژوهشی…………………………………………………………………………………………. 278

8-1-2-3-عمومی……………………………………………………………………………………………. 279

8-1-3-فضاهای مشارکتی (اجتماعات و اشتراکات)…………………………………………….. 279

8-1-3-1-اداری…………………………………………………………………………………………. 279

8-1-3-2-خدماتی……………………………………………………………………………………… 280

8-2-جمع کل متراژها…………………………………………………………………………………… 280

8-3-معرفی طرح…………………………………………………………………………………………….. 281

8-4-مدارک طرح        290

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.