بررسی رابطه تعهد شغلی با میزان خلاقیت مدیران مدارس متوسطه بوشهر
تجزیه و تحلیل داده های این تحقیق در دو سطح توصیفی و استنباطی صورت گرفت. در سطح توصیفی با بهره گرفتن از مشخصه های آماری نظیر : فراوانی ، درصد ، درصد فراوانی تراکمی ضمن رسم نمودار به تجزیه و تحلیل یافته ها پرداخته شد و در سطح استنباطی متناسب با سطح سنجش داده ها و پرسش ها ، از آزمون t برای گروه های مستقل برای بررسی فرضیه ی تحقیق و از ضریب همبستگی پیرسون برای پرسش های مربوط به متغیرهای کنترل کننده استفاده شد .
۴-۲ بررسی د اده ها با بهره گرفتن از آمار توصیفی
همان طور که عنوان شد طبق اطلاعات اخذ شده از بروشور آمار اجمالی عوامل آموزشی و اداری دوره های مختلف تحصیلی اداره ی آموزش و پرورش شهر بوشهر آمار کلی آموزشگاه های متوسطه ۴۶ مورد بود که هر کدام یک نفر مدیریت آموزشی آن واحد را به عهده دارد.
به علت جامعه ی آماری کم ، نمونه گیری صورت نگرفت و به به تمامی اعضای جامعه پرسشنامه ارسال شد.
درصد توزیع جنسیت آزمودنی ها در جدول دو نشان داده شده است .
جدول ۳: (( توزیع جنسیت آزمودنی ها)
برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت fotka.ir مراجعه نمایید. |
درصد فراوانی تراکمی | درصد | فراوانی | جنسیت |
۶/۴۷ | ۶/۴۷ | ۲۰ | مرد |
۱۰۰ | ۴/۵۲ | ۲۲ | زن |
۱۰۰ | ۴۲ | کل |
جدول فوق مربوط به توزیع جنسیت آزمودنی ها می باشد که مشاهده می شود ۶/۴۷ درصد (۲۰ نفر) از آزمودنی ها مرد و ۴/۵۲ درصد (۲۲ نفر) زن می باشند و کل آزمودنی ها نیز ۴۲ نفر بودند.
نمودار ۱: (( درصد جنسیت آزمودنی ها))
در رابطه با سن آزمودنی ها به دو گروه تقسیم شده اند.
جدول۴ : (( گروه بندی سن آزمودنی ها ))
درصد فراوانی تراکمی | درصد | فراوانی | گروه سنی |
۴۸/۴۰ | ۴۸/۴۰ | ۱۷ | کمتر از ۴۰سال |
۱۰۰ | ۵۲/۵۹ | ۲۵ | ۴۰ سال و بالاتر |
۱۰۰ | ۴۲ | کل |
جدول فوق مربوط به گروه بندی سن آزمودنی ها می باشد که مشاهده می گردد:
۴۸/۴۰ درصد(۱۷ نفر) کمتر از ۴۰ سال سن ، ۵۲/۵۹ درصد(۲۵ نفر) ۴۰ سال و بالاتر سن دارند و کل آزمودنی ها (۴۲ نفر ) می باشد.
نمودار ۲ :(( درصد فراوانی سن آزمودنی ها))
آزمودنی ها از لحاظ مدرک تحصیلی به سه سطح تقسیم شدند .
جدول ۵ :(( مدرک تحصیلی آزمودنی ها))
درصد فراوانی تراکمی | درصد | فراوانی | گروه |
۴/۲ | ۴/۲ | ۱ | فوق دیپلم |
۶۹ | ۷/۶۶ | ۲۸ | لیسانس |
۱۰۰ | ۳۱ | ۱۳ | فوق لیسانس |
۱۰۰ | ۴۲ | کل |
جدول فوق مربوط به مدرک تحصیلی آزمودنی ها می باشد ،که مشاهده می گردد:
۴/۲ درصد (۱ نفر) دارای مدرک فوق دیپلم ،۷/۶۶ درصد (۲۸ نفر) مدرک لیسانس و ۳۱ درصد (۱۳ نفر) مدرک تحصیلی فوق لیسانس دارند و کل آزمودنی ها (۴۲ نفر ) می باشد.
نمودار ۳:(( درصد فراوانی مدرک تحصیلی آزمودنی ها))
سابقه ی مدیریت آزمودنی ها در سه سطح تقسیم گردید .
جدول ۶ : (( گروه بندی سابقه ی مدیریت آزمودنی ها))
درصد فراوانی تراکمی | درصد | فراوانی | گروه |
۳۱ | ۳۱ | ۱۳ | تا ۱۰ سال |
۸۱ | ۵۰ | ۲۱ | ۱۱ تا ۲۰ سال |
۱۰۰ | ۱۹ | ۸ | ۲۰ سال به بالا |
۱۰۰ | ۴۲ | کل |
جدول فوق مربوط به گروه بندی سابقه ی مدیریت آزمودنی ها می باشد که مشاهده گردید:
۳۱ درصد (۱۳ نفر) سابقه ی مدیریت تا ۱۰ سال ، ۵۰ درصد (۲۱ نفر) سابقه ی مدیریت ۱۱ تا ۲۰ سال و ۱۹ درصد( ۸ نفر) سابقه ی مدیریت ۲۰ سال به بالا دارند و کل آزمودنی ها ۴۲ نفر می باشد.
نمودار۴:(( درصد فراوانی سابقه ی مدیریت آزمودنی ها))
آزمودنی ها از لحاظ میزان خلاقیت به چهار گروه تقسیم شدند.
جدول ۷ : (( درصد وتوزیع فراوانی چهار گانه ی خلاقیت ))
درصد فراوانی تراکمی | درصد | فراوانی | گروه |
۴/۲ | ۴/۲ | ۱ | خلاقیت کم |
۴/۳۳ | ۳۱ | ۱۳ | متوسط پایین |
۹/۹۲ | ۵/۵۹ | ۲۵ | متوسط بالا |
۱۰۰ | ۱/۷ | ۳ | خیلی خلاق |
۱۰۰ | ۴۲ | کل |
جدول فوق مربوط به توزیع فراوانی خلاقیت آزمودنی ها در چهار گروه می باشد که مشاهده می گردد:۴/۲ درصد (۱ نفر) خلاقیت کم دارند،۳۱ درصد (۱۳ نفر) خلاقیت متوسط پایین دارند،۵/۵۹ درصد (۲۵ نفر) خلاقیت متوسط بالا دارند و ۱/۷ درصد (۳ نفر) خلاقیت زیاد دارند و کل آزمودنی ها ۴۲ نفر می باشد.
نمودار ۵:((درصد فراوانی گروه های چهار گانه خلاقیت))
آزمودنی ها در رابطه با تعهد شغلی در سه سطح طبقه بندی شدند.
جدول ۸ : (( درصد و توزیع فراوانی نمرات تعهد شغلی بین آزمودنی ها ))
درصد فراوانی تراکمی | درصد | فراوانی | گروه |
۳/۱۴ | ۳/۱۴ | ۶ | پایین |
۳/۳۳ | ۱۹ | ۸ | متوسط |
۱۰۰ | ۷/۶۶ | ۲۸ | بالا |
۱۰۰ | ۴۲ | کل |
جدول فوق مربوط به توزیع فراوانی نمرات تعهد شغلی بین آزمودنی ها می باشد که مشاهده می گردد:
۳/۱۴ درصد (۶ نفر) از آزمودنی ها دارای تعهد شغلی پایین ، ۱۹ درصد (۸ نفر) دارای تعهد شغلی متوسط و ۷/۶۶ درصد (۲۸ نفر) از آزمودنی ها تعهد شغلی بالایی داشتند و کل آزمودنی ها ۴۲ نفر می باشد.
نسخه قابل چاپ | ورود نوشته شده توسط نجفی زهرا در 1399/12/22 ساعت 01:18:00 ق.ظ . دنبال کردن نظرات این نوشته از طریق RSS 2.0. |