بررسی رابطه تعهد شغلی با میزان خلاقیت مدیران مدارس متوسطه بوشهر

تجزیه و تحلیل داده های این تحقیق در دو سطح توصیفی و استنباطی صورت گرفت. در سطح توصیفی با بهره گرفتن از مشخصه های آماری نظیر : فراوانی ، درصد ، درصد فراوانی تراکمی ضمن رسم نمودار به تجزیه و تحلیل یافته ها پرداخته شد و در سطح استنباطی متناسب با سطح سنجش داده ها و پرسش ها ، از آزمون t برای گروه های مستقل برای بررسی فرضیه ی تحقیق و از ضریب همبستگی پیرسون برای پرسش های مربوط به متغیرهای کنترل کننده استفاده شد .
۴-۲ بررسی د اده ها با بهره گرفتن از آمار توصیفی
همان طور که عنوان شد طبق اطلاعات اخذ شده از بروشور آمار اجمالی عوامل آموزشی و اداری دوره های مختلف تحصیلی اداره ی آموزش و پرورش شهر بوشهر آمار کلی آموزشگاه های متوسطه ۴۶ مورد بود که هر کدام یک نفر مدیریت آموزشی آن واحد را به عهده دارد.
به علت جامعه ی آماری کم ، نمونه گیری صورت نگرفت و به به تمامی اعضای جامعه پرسشنامه ارسال شد.
درصد توزیع جنسیت آزمودنی ها در جدول دو نشان داده شده است .
جدول ۳: (( توزیع جنسیت آزمودنی ها)

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت fotka.ir مراجعه نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درصد فراوانی تراکمی درصد فراوانی جنسیت
۶/۴۷ ۶/۴۷ ۲۰ مرد
۱۰۰ ۴/۵۲ ۲۲ زن
  ۱۰۰ ۴۲ کل

جدول فوق مربوط به توزیع جنسیت آزمودنی ها می باشد که مشاهده می شود ۶/۴۷ درصد (۲۰ نفر) از آزمودنی ها مرد و ۴/۵۲ درصد (۲۲ نفر) زن می باشند و کل آزمودنی ها نیز ۴۲ نفر بودند.

نمودار ۱: (( درصد جنسیت آزمودنی ها))
در رابطه با سن آزمودنی ها به دو گروه تقسیم شده اند.
جدول۴ : (( گروه بندی سن آزمودنی ها ))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درصد فراوانی تراکمی درصد فراوانی گروه سنی
۴۸/۴۰ ۴۸/۴۰ ۱۷ کمتر از ۴۰سال
۱۰۰ ۵۲/۵۹ ۲۵ ۴۰ سال و بالاتر
  ۱۰۰ ۴۲ کل

جدول فوق مربوط به گروه بندی سن آزمودنی ها می باشد که مشاهده می گردد:
۴۸/۴۰ درصد(۱۷ نفر) کمتر از ۴۰ سال سن ، ۵۲/۵۹ درصد(۲۵ نفر) ۴۰ سال و بالاتر سن دارند و کل آزمودنی ها (۴۲ نفر ) می باشد.

نمودار ۲ :(( درصد فراوانی سن آزمودنی ها))
آزمودنی ها از لحاظ مدرک تحصیلی به سه سطح تقسیم شدند .
جدول ۵ :(( مدرک تحصیلی آزمودنی ها))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درصد فراوانی تراکمی درصد فراوانی گروه
۴/۲ ۴/۲ ۱ فوق دیپلم
۶۹ ۷/۶۶ ۲۸ لیسانس
۱۰۰ ۳۱ ۱۳ فوق لیسانس
  ۱۰۰ ۴۲ کل

جدول فوق مربوط به مدرک تحصیلی آزمودنی ها می باشد ،که مشاهده می گردد:
۴/۲ درصد (۱ نفر) دارای مدرک فوق دیپلم ،۷/۶۶ درصد (۲۸ نفر) مدرک لیسانس و ۳۱ درصد (۱۳ نفر) مدرک تحصیلی فوق لیسانس دارند و کل آزمودنی ها (۴۲ نفر ) می باشد.

نمودار ۳:(( درصد فراوانی مدرک تحصیلی آزمودنی ها))
سابقه ی مدیریت آزمودنی ها در سه سطح تقسیم گردید .
جدول ۶ : (( گروه بندی سابقه ی مدیریت آزمودنی ها))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درصد فراوانی تراکمی درصد فراوانی گروه
۳۱ ۳۱ ۱۳ تا ۱۰ سال
۸۱ ۵۰ ۲۱ ۱۱ تا ۲۰ سال
۱۰۰ ۱۹ ۸ ۲۰ سال به بالا
  ۱۰۰ ۴۲ کل

جدول فوق مربوط به گروه بندی سابقه ی مدیریت آزمودنی ها می باشد که مشاهده گردید:
۳۱ درصد (۱۳ نفر) سابقه ی مدیریت تا ۱۰ سال ، ۵۰ درصد (۲۱ نفر) سابقه ی مدیریت ۱۱ تا ۲۰ سال و ۱۹ درصد( ۸ نفر) سابقه ی مدیریت ۲۰ سال به بالا دارند و کل آزمودنی ها ۴۲ نفر می باشد.

نمودار۴:(( درصد فراوانی سابقه ی مدیریت آزمودنی ها))
آزمودنی ها از لحاظ میزان خلاقیت به چهار گروه تقسیم شدند.
جدول ۷ : (( درصد وتوزیع فراوانی چهار گانه ی خلاقیت ))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درصد فراوانی تراکمی درصد فراوانی گروه
۴/۲ ۴/۲ ۱ خلاقیت کم
۴/۳۳ ۳۱ ۱۳ متوسط پایین
۹/۹۲ ۵/۵۹ ۲۵ متوسط بالا
۱۰۰ ۱/۷ ۳ خیلی خلاق
  ۱۰۰ ۴۲ کل

جدول فوق مربوط به توزیع فراوانی خلاقیت آزمودنی ها در چهار گروه می باشد که مشاهده می گردد:۴/۲ درصد (۱ نفر) خلاقیت کم دارند،۳۱ درصد (۱۳ نفر) خلاقیت متوسط پایین دارند،۵/۵۹ درصد (۲۵ نفر) خلاقیت متوسط بالا دارند و ۱/۷ درصد (۳ نفر) خلاقیت زیاد دارند و کل آزمودنی ها ۴۲ نفر می باشد.

نمودار ۵:((درصد فراوانی گروه های چهار گانه خلاقیت))
آزمودنی ها در رابطه با تعهد شغلی در سه سطح طبقه بندی شدند.
جدول ۸ : (( درصد و توزیع فراوانی نمرات تعهد شغلی بین آزمودنی ها ))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درصد فراوانی تراکمی درصد فراوانی گروه
۳/۱۴ ۳/۱۴ ۶ پایین
۳/۳۳ ۱۹ ۸ متوسط
۱۰۰ ۷/۶۶ ۲۸ بالا
  ۱۰۰ ۴۲ کل

جدول فوق مربوط به توزیع فراوانی نمرات تعهد شغلی بین آزمودنی ها می باشد که مشاهده می گردد:
۳/۱۴ درصد (۶ نفر) از آزمودنی ها دارای تعهد شغلی پایین ، ۱۹ درصد (۸ نفر) دارای تعهد شغلی متوسط و ۷/۶۶ درصد (۲۸ نفر) از آزمودنی ها تعهد شغلی بالایی داشتند و کل آزمودنی ها ۴۲ نفر می باشد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.