تاثیر نام و نشان ملی بر نام و نشان شرکت های ایرانی در بازار هدف- قسمت ۱۰
پژو۲۰۶۸۹۰۱۶۵
۳- ۶٫ تعیین حجم نمونه
برای تعیین حجم نمونه ی مناسب ازفرمول جامعه محدوداست و روش نمونه گیری تصادفی ساده ،استفاده شده است(عادل آذر، ۱۳۸۸).تعداد نمونه لازم جهت انجام پژوهش ۲۹۱ تا می باشد ولی به خاطر راحتی کار و برخی عوامل از قبیل عدم بازگشت پرسشنامه ها از پاسخ گویان پژوهش گر تعداد نمونه را بیشتر در نظر گرفته و تعداد آن را ۳۰۰ تا در نظر گرفته است.
3- 7. ابزار جمعآوری داده ها
ابزار سنجش وسایلی هستند که محقق به کمک آنها قادر است اطلاعات مورد نیاز خود را گردآوری، و ثبت و کمی نمایند. انواع ابزارهای گردآوری عبارتند از: پرسشنامه، مشاهده، مصاحبه.
در فرایند گردآوری اطلاعات مورد نظر در این پژوهش از منابع کتابخانه ای و روش میدانی و حضور در محل انجام خواهد شد.
۳-۷-۱٫روایی ابزار اندازه گیری :
مقصود از روایی آن است که وسیله ی اندازه گیری به واقع بتواند خصیصه مورد نظر را اندازه بگیرد.برای بدست آوردن روایی پرسشنامه از روایی محتوایی استفاده شده است به گونه ای که از نظرات استاد راهنما و چندین تن از دیگر اساتید و متخصصین و کارشناسان استفاده شده ،و سوالاتی برای پرسشنامه استفاده گردیده است. و از آنها در مورد مربوط بودن سؤالات ، واضح بودن و قابل فهم بودن سؤالات و اینکه آیا این سؤالات برای پرسشهای پژوهشاتی مناسب است و آنها را مورد سنجش قرار می دهد، نظر خواهی شد و اصطلاحات مورد نظر در پرسشنامه اعمال گردید .
۳-۷-۲٫پایایی پرسشنامه:برای بررسی اعتبار پرسش نامه از روش محاسبه ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است . در نتیجه شاخص پایایی پرسشنامه با جمع آوری ۳۰ نمونه اولیه توسط نرم افزار SPSS18 و با استناد به نرم افزار لیزرل در مورد سوال اصلی پرسشنامه محاسبه شده است.
جدول شماره ۳-۳ ضریب آلفای کرنباخ مربوط به پایایی پرسش نامه نام و نشان تجاری (برند)
برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت fotka.ir مراجعه نمایید. |
نسخه قابل چاپ | ورود نوشته شده توسط نجفی زهرا در 1399/12/21 ساعت 11:33:00 ب.ظ . دنبال کردن نظرات این نوشته از طریق RSS 2.0. |