تاثیر نام و نشان ملی بر نام و نشان شرکت های ایرانی در بازار هدف- قسمت ۳۷

جدول ۴ – ۲۷ میزان اثرات عامل های مستقل پژوهش بر متغیر وابسته و مقادیر t-value در مدل مفهومی فرض های فرعی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار هدف   وفاداری آگاهی کیفیت پیوندها دیگر دارائی ها
بار عاملی برآورد شده ۰۳/۱ ۴۵/۴ ۳۴/۶ ۰۵/۳ ۲۴/۱-
بار عاملی استاندارد شده ۱۲/۰ ۱۳/۰ ۱۵/۰ ۰۹/۰ ۰۴/۰-
T-Value ۰۳/۲ ۱۳/۲ ۵۷/۲ ۵۹/۱ ۷۱/۰-

بررسی فرضیات فرعی پژوهش با بهره گرفتن از مدل معادلات ساختاری:
فرضیه ۱: بین وفاداری به نام ملی سمند و نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار رابطه وجود دارد
با توجه به شکل های ۴-۱۵ تا ۴-۱۷ و همچنین جدول ۴-۲۷ چون وفاداری به نام ملی سمند دارای میزان اثر استاندارد شده ۱۲/۰ بر نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار هدف می باشد و همچنین مقدار T-value این رابطه ۰۳/۲ می باشد که بزرگتر از ۹۶/۱ است، پس این رابطه معنی دار است و فرضیه پذیرفته می شود.
فرضیه ۲: بین آگاهی از نام ملی سمند و نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار هدف رابطه وجود دارد
با توجه به شکل های ۴-۱۵ تا ۴-۱۷ و همچنین جدول ۴-۲۷ چون آگاهی از نام ملی سمند دارای میزان اثر استاندارد شده ۱۳/۰ بر نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار هدف می باشد و همچنین مقدار T-value این رابطه ۱۳/۲ می باشد که که بزرگتر از ۹۶/۱ است، پس این رابطه معنی دار است و فرضیه پذیرفته می شود.
فرضیه ۳: بین کیفیت درک شده از نام ملی سمند و نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار رابطه وجود دارد
با توجه به شکل های ۴-۱۵ تا ۴-۱۷ و همچنین جدول ۴-۲۷ چون کیفیت درک شده از نام ملی سمند دارای میزان اثر استاندارد شده ۱۵/۰ بر نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار هدف می باشد و همچنین مقدار T-value این رابطه ۵۷/۲ می باشد که بزرگتر از ۹۶/۱ است، پس این رابطه معنی دار است و فرضیه پذیرفته می شود.
فرضیه ۴: بین پیوندهای ملی از نام ملی سمند و نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار رابطه وجود دارد
با توجه به شکل های ۴-۱۵ تا ۴-۱۷ و همچنین جدول ۴-۲۷ چون پیوندهای ملی از نام ملی سمند دارای میزان اثر استاندارد شده ۰۹/۰ بر نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار هدف می باشد و همچنین مقدار T-value این رابطه ۵۹/۱ می باشد که که کوچکتر از ۹۶/۱ است، پس این رابطه معنی دار نیست و فرضیه پذیرفته نمی شود.
فرضیه ۵: بین دیگر دارایی های اختصاصی بدست آمده از نام سمند و نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار رابطه وجود دارد
با توجه به شکل های ۴-۱۵ تا ۴-۱۷ و همچنین جدول ۴-۲۷ چون دیگر دارایی های اختصاصی بدست آمده از نام سمند دارای میزان اثر استاندارد شده ۰۴/۰- بر نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار هدف می باشد و همچنین مقدار T-value این رابطه ۷۱/۰- می باشد که قدر مطلق آن کوچکتر از ۹۶/۱ است، پس این رابطه معنی دار نیست و فرضیه پذیرفته نمی شود.
با توجه به مطالب این بخش مدل معادلات ساختاری بصورت زیر می باشد:
NaIranKhodro = 1.03 * Vafadari + 4.45 * Agahi + 6.34 * Kaifiat
مشاهده می شود که کیفیت درک شده از نام ملی سمند دارای بیشترین اثر نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار هدف (خودرو سمند) می باشد.
۴-۶٫یافته های جانبی پژوهش
در این بخش با بهره گرفتن از آزمون های آماری به بررسی تاثیر یا عدم تاثیر متغیر های جمعیت شناختی روی متغیر های اصلی پژوهش می پردازیم. برای این کار ابتدا باید متغیرهای اصلی پژوهش را با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS ساخته و سپس با بکار بردن آزمون T و آزمون F به بررسی معنی داری فرضیات می پردازیم. تمام آزمون ها در سطح خطای نوع اول ۰۵/۰ (سطح اطمینان ۹۵/۰) انجام شده اند.

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت zusa.ir مراجعه نمایید.

 

  1. .تغیر جنسیت

جدول ۴ – ۲۸ آزمون برابری میانگین مربوط به تاثیر متغیر جنسیت روی پاسخگویی به متغیر های اصلی پژوهش (آزمون T)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.