دانلود پایان نامه و مقاله | ۲-۵-۳-۵- وظایف اداره کل نظارت بر اجرای بودجه – 7

الف – تهیه صورتحساب عملکرد هر سال مالی حداکثر ‌تا پایان‌ آذرماه سال بعد طبق تقسیمات و عناوین درآمد و سایر منابع تامین اعتبار و اعتبارات مندرج در قانون بودجه ی سال مربوط به همراه صورت گردش نقدی خزانه و ارائه همزمان آن به دیوان محاسبات کشور و هیئت وزیران (موضوع ماده ۱۰۳ قانون محاسبات عمومی کشور)

 

ب) تهیه نمونه اسناد مورد قبول در پرداخت هزینه ها و همچنین مدارک و دفاتر و روش نگهداری حساب که با تأیید دیوان محاسبات کشور تعیین و توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ می شود.

 

علاوه بر وظایف یاد شده ، این اداره کل عهده دار انجام امور ذیل نیز می‌باشد :

 

۱- پیگیری و مراقبت در ارائه به موقع صورتحساب دریافت و پرداخت ماهانه و نهایی و صورت های مالی دستگاه های اجرایی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند.

 

۲- بررسی صورتحساب های واصله ماهانه و نهایی دستگاه های اجرایی که به نحوی از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند. این بررسی ها بر اساس رهنمودها و بخشنامه های صادره انجام می شود و در صورت موارد واخواهی (عدم رعایت) ، مراتب به طور کتبی به دستگاه های اجرایی ذی ربط اعلام می‌گردد.

 

۳- بررسی و کنترل گزارشات حسابرسی واصله جهت اطمینان از رعایت موازین و مقررات قانونی و رهنمودهای حسابداری برای درج در صورتحساب عملکرد سالانه بودجه کل کشور.

 

۴- بررسی صورتحساب عملکرد بودجه استان ها .

 

۵- تهیه و تنظیم اصلاحیه صورتحساب عملکرد بودجه سنوات قبل .

 

۶- پاسخ به استعلامات در خصوص موارد مرتبط با حسابداری ، روش ها یا نحوه اعمال و اجرای رهنمودهای صادره .

 

۲-۵-۳-۳- وظایف اداره کل خزانه

 

۱- اداره امور خزانه داری کشور و تمرکز درآمدهای عمومی در حساب های خزانه داری و انتقال وجوه به حساب های ذیحسابی ها و نمایندگی های خزانه در استان .

 

۲- جمع‌ آوری وجوه درآمدهای عمومی ، اختصاصی ، سپرده ها و سایر وجوهی که قانوناً بایستی در حساب های خزانه داری کل متمرکز گردد از طریق ذیحسابی ها و نمایندگی های خزانه در استان ها و تمرکز وجوه مذکور در حساب های خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران .

 

۳- انتقال وجوه اعتبارات جاری ، عمرانی ، اختصاصی و نیز وجوه بازنشستگی ، سپرده ها و تنخواه گردان به حساب های ذیحسابی ها و نمایندگی های خزانه در استان ها بنا به درخواست آن ها جهت انجام پرداخت های مربوط.

 

۴- افتتاح حساب های بانکی برای وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی و شرکت های دولتی و همچنین مؤسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی که از وجوه عمومی استفاده می نمایند.

 

۵- تهیه آمارهای روزانه ، ماهانه و سالانه دریافت و پرداخت خزانه .

 

۶- دریافت وجوه درآمدهای شرکت های دولتی که مشمول مقررات عمومی می‌باشند و تمرکز آن در حساب های خزانه و انتقال وجوه مورد درخواست شرکت ها ی دولتی به حساب های مربوط.

 

۷- همکاری با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در تهیه لایحه بودجه سالانه کل کشور و پیش‌بینی دریافت های دولت .

 

۸- رسیدگی به حساب نمایندگی های خزانه در استان ها و نظارت بر کار آن ها.

 

۹- تهیه گزارش های هفتگی و ماهانه پرداخت ها و دریافت های بودجه و تنظیم دفاتر جهت ارائه به هیئت دولت و دیوان محاسبات کشور.

 

۱۰- ثبت و نگهداری حساب هزینه اعتبارات مرکز ، استان ها ، طرح های عمرانی و تنخواه گردان پرداختی به استان ها

 

۲-۵-۳-۴- وظایف اداره کل نظارت بر ذیحسابی ها

 

۱- برنامه ریزی و اقدامات مستمر به منظور تأمین کادر مالی متعهد و کارآزموده برای تصدی مشاغل ذیحسابی و معاون ذیحسابی و سایر مشاغل مالی و محاسباتی متناسب با نیازمندی های نظام مالی جمهوری اسلامی ایران بر حسب وظایف قانونی وزارت امور اقتصادی و دارایی.

 

۲- فراهم آوردن موجبات اعمال نظارت مداوم بر نحوه انجام وظیفه ذیحسابان و معاونان ذیحسابی ها و ارزشیابی ادواری کار آن ها و همچنین ارائه پیشنهادات لازم به معاونت هزینه و خزانه دار کل کشور ‌در مورد عزل و نصب ، تشویق و تنبیه و ارتقاء و تنزل مأموران مذکور بر اساس نتایج ارزشیابی ها و ضوابط مدون .

 

۳- کوشش برای ایجاد وحدت رویه بین ذیحسابی ها و ادارات کل امور مالی و به وجود آمدن هماهنگی و روحیه همکاری متقابل بین ذیحسابان و مسئولان دستگاه های اجرایی به منظور فراهم آوردن موجبات حسن اجرای قوانین و مقررات مالی و حفظ استحکام و انجام مبانی مالی کشور.

 

۴- فراهم آوردن موجبات راهنمایی و ارشاد ذیحسابان دستگاه های اجرایی محلی در اجرای قانون محاسبات عمومی کشور با اعزام مأمورین و تأکید جهت تشکیل جلسات هفتگی هماهنگی بین ذیحسابان و ایجاد هماهنگی با ادارات کل امور اقتصادی استان ها در این خصوص .

 

۵- حل و فصل مسایل و مشکلات فی مابین ذیحسابان با دستگاه های اجرایی محلی و ایجاد هماهنگی لازم با ادارات کل امور مالی در خصوص نحوه اجرای قوانین و مقررات مالی .

 

۶- تهیه و صدور دستورالعمل های مالی لازم و صدور پاسخ به موقع به استعلام های ذیحسابی ها و ادارات کل امور مالی در خصوص نحوه اجرای قوانین و مقررات مالی .

 

۷- مراقبت در ابلاغ به موقع کلیه قوانین و مقررات و تصویب نامه ها و آیین نامه ها و دستورالعمل هایی که به نحوی از انحاء با مسایل مالی مرتبط می‌باشد به ذیحسابی ها و ادارات کل امور مالی .

 

۸- تهیه و صدور احکام جا به جایی و انتصاب ذیحسابان و معاونین آن ها در مرکز و استان ها .

 

۲-۵-۳-۵- وظایف اداره کل نظارت بر اجرای بودجه

 

۱- برآورد و پیشنهاد بعضی از اعتبارات مورد نیاز به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ، جهت هزینه هایی که جنبه کلی و عمومی دارد و تأمین ارتباط با معاونت مذبور از جهت تنظیم بودجه کل کشور.

 

۲- تحقیق و بررسی ‌در مورد سؤالات ، اشکالات و ابهامات دستگاه های اجرایی و ذیحسابان در زمینه نحوه اجرای قوانین و مقررات مالی به خصوص قانون بودجه و قانون محاسبات و سایر قوانین و مقررات مالی – محاسباتی .

 

۳- مطالعه و تحقیق و اظهارنظر تخصصی مالی و بودجه ای ‌در مورد لوایح و طرح اساسنامه ها ، تصویب نامه ها ، آئین نامه ها و دستورالعمل های دولتی .

 

۴- مطالعه و تحقیق به منظور تهیه و تنظیم طرح آئین نامه ها ، تصویب نامه ها و دستورالعمل ها و بخشنامه هایی بودجه ای و مالی که می بایست در وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و یا با موافقت وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد و تصویب گردد.

 

۵- شرکت در کمیته تخصیص اعتبار موضوع ماده (۳۰) قانون برنامه و بودجه کشور و اظهار نظر در خصوص میزان و چگونگی اعتبارات تخصیص یافته در این کمیته با توجه به میزان دریافتی ها و درآمدهای بودجه .

 

۶- ابلاغ تخصیص اعتبارات جاری و عمرانی (اعم از متمرکز و استانی) منظور در قانون بودجه و پیوست های آن به دستگاه های اجرایی ذیربط ، بر اساس تصمیمات متخذه در کمیته تخصیص اعتبار و سایر قوانین و مقررات مربوط .

 

۷- بررسی اسناد و فهرست های دیون بلامحل وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی از نظر انطباق با مقررات مربوط از جمله ماده (۵۸) قانون محاسبات عمومی کشور و دستورالعمل اجرایی آن .

 

۸- بررسی و اظهار نظر مشورتی ‌در مورد تبصره ها

 

فصل سوم

 

روش تحقیق

 

مقدمه

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.