مطالعه میزان شیوع اختلالات شخصیت در متقاضیان جراحی زیبایی بینی و مقایسه آن با دیگر جراحی های مختلف زیبایی

:

در این فصل، ابتدا به روش انجام طرح و جامعه آماری ،سپس به حجم نمونه و روش نمونه گیری و در پایان به معرفی ابزار تحقیق پرداخته شده است.

روش انجام تحقیق:

آزمودنی ها در یک دوره هشت ماهه، در سال ۹۳ و ۹۴، که همه متقاضیان عمل جراحی زیبایی بودند و به بیمارستان حضرت فاطمه (س) مراجعه کرده بودند، با رضایت خودشان مورد بررسی قرار گرفتند. این مطالعه توسط کمیته اخلاق دانشگاه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و از همه بیماران رضایت نامه آگاهانه اخذ گردید.

در مجموع ۲۰۲ بیمار مورد مطالعه قرار گرفتند. اطلاعات دموگرافیک آزمودنی ها جمع آوری و ثبت گردید. با نظارت یک روان شناس بالینی و روانسنج جمع آوری شد. تست میلون ویرایش ۳ توسط همه آزمودنی ها تکمیل گردید. این تست به فارسی ترجمه و اعتبار آن اثبات شده است.

این تست از ۱۷۵ سؤال تشکیل شده است که بیمار به آن ها با صحیح و غلط پاسخ می دهد. سپس بر اساس پاسخ های داده شده بیمار امتیازی دریافت می کند که بر اساس آن امتیاز وجود یا عدم وجوداختلال شخصیت شایع و نوع آن مشخص می شود. افرادی که امتیاز ۸۵ یا بیشتر را دریافت کردند، به عنوان افراد دارای اختلال شخصیت در نظر گرفته شدند.

داده های بدست آمده، وارد نرم افزار اس پی اس اس نسخه بیست و یکم شده و مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت.

لازم به ذکر است، آزمودنی ها در گروه های مختلف تقسیم بندی شده، که این تقسیم بندی بر اساس نوع عمل جراحی زیبایی انجام شد، که نتیجتاً افراد به گروه های عمل جراحی بینی، عمل جراحی ماموپلاستی، عمل جراحی لیپولیز و عمل جراحی کشیدن صورت[۱۵۵] تقسیم شدند، افرادی که سابقه بیماری روانی قبلی داشته یا داروی اعصاب و روان مصرف می کردند، از تحقیق خارج شدند.

طرح تحقیق:

طرح پژوهش حاضر، از نوع علی مقایسه ای و از لحاظ مدت از نوع مقطعی می باشد

جامعه آماری تحقیق:

جامعه آماری این پژوهش ، شامل کلیه متقاضیان عمل جراحی پلاستیک مراجعه کننده به بیمارستان حضرت فاطمه، در بازه زمانی هشت ماهه در سال ۹۳ و ۹۴ بود.

حجم نمونه و روش نمونه گیری:

نمونه آماری این پژوهش شامل ۲۰۲ نفر متقاضی جراحی بود که ،به صورت در دسترس و تمام شمار از مراجعین به این بیمارستان انتخاب شد.

ابزار پژوهش:

آزمون میلون

آزمون بالینی چندمحوری میلون یک مقیاس خودسنجی با ۱۷۵ گویه بلی/خیر است. که چهارده الگوی بالینی شخصیت و ده نشانگان بالینی را می سنجد و برای بزرگسالان ۱۸ سال به بالا، استفاده می شود. این آزمون بر اساس مدل آسیب شناسی روانی میلون (۱۹۶۹/۱۹۸۳) ساخته شده است و دو بار از زمان انتشار آن تجدید نظر شده است. ام.سی.ام.آی، یکی از پرکاربردترین آزمونهای روانی است که به چندین زبان ترجمه شده است و در تحقیقات بین فرهنگی متعددی مورد استفاده قرار گرفته است، از جمله در ایران، دو بار هنجاریابی شده است. خواجه موگهی (۱۳۷۲) در تهران، نسخهٔ دوم این آزمون و شریفی (۱۳۸۱) نسخهٔ سوم آن را در اصفهان هنجاریابی کرده است.

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت tinoz.ir مراجعه کنید.

ام.سی.ام.آی-۳ که نسخهٔ تجدید نظر شدهٔ ام.سی.ام.آی-۲ است؛ در آگوست ۱۹۹۴ توسط انجمن روانشناسی آمریکا معرفی شد.

مقیاس های ام.سی.ام.آی

این تست ۴ بخش عمده را در بر می گیرد که هر بخش دارای زیر مجموعه هایی می باشند که به شرح زیر است:

۱-الگوی بالینی شخصیت که زیرمجموعه های آن عبارتنداز: مقیاس ۱(شخصیت اسکیزوئید)، مقیاس A2 (شخصیت دوری گزین)، مقیاس B2 (شخصیت افسرده)، مقیاس ۳ (شخصیت وابسته)، مقیاس ۴ (شخصیت نمایشی)، مقیاس ۵ (شخصیت خودشیفته)، مقیاس A6 (شخصیت ضد اجتماعی)، مقیاس B6 (شخصیت سادیستیک)، مقیاس ۷ (شخصیت وسواسی)،

نتیجه تصویری برای موضوع افسردگی

مقیاس A8 (شخصیت منفی گرا)، مقیاس B8 (شخصیت خودآزار).

۲-آسیب های شدید شخصیت که شامل موارد زیرمیباشد: مقیاس S (شخصیت اسکیزوتایپال)، مقیاس C(

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.