گرایش به دموکراسی و عوامل اجتماعی آن- قسمت ۲۶

فعالیت در احزاب یا تشکل های سیاسی۲۹۷۵۰۷۲۷۶۵۴۳۲۵۸۱۱٫۳۷۵۱٫۱%۸٫۶%۱۲٫۴%۱۳٫۱%۹٫۳%۵٫۵%۱۰۰٫۰%

طبق یافته های جدول پاسخگویان نظر مثبتی نسبت به رای دادن دارند. حدود ۵۰ درصد آنان فکر می کنند رای دادن آنها در بهبود اوضاع جامعه اثر می گذارد. اما راجع به فعالیت های سیاسی دیگر نظر آنان متفاوت بوده است. تنها حدود ۲۴ درصد معتقدند پیگیری مسائل سیاسی از طرف آنان در جامعه اثر می گذارد. ۲۱ درصد به اثر بخشی فعالیت های سیاسی از قبیل راهپیمایی به مقدار زیاد یا خیلی زیاد اعتقاد داشتند. و حدود ۱۵ درصد با فعالیت در تشکل های سیاسی به میزان زیاد و خیلی زیاد اعتتقاد داشته اند. به طور کلی حدود ۵۲ درصد از پاسخگویان ابراز کرده اند که فکر می کنند فعالیت های سیاسی آنان به میزان اصلا، خیلی کم و کمی در جامعه اثر می گذارد. حدود ۲۲ درصد گزینه تا حدودی را انتخاب کرده اند. و تنها حدود ۱۵ درصد از پاسخگویان به میزان زیاد و خیلی زیادی احساس اثر بخشی داشته اند.
۴-۲-۵٫ جدول توزیع گویه های مخالفت با اقتدارگرایی
مخالفت با اقتدار گرایی یکی دیگر از ابعاد گرایش به دموکراسی است به طوریکه انتظار می رود هر چه گرایش به دموکراسی بیشتر باشد مخالفت با اقتدار گرایی نیز افزایش یابد.
جدول۱۳: توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان برحسب میزان موافقت با گویه های مخالفت با اقتدار گرایی

 

 

 

 
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.